Uloga obrazovanja uvijek je bila ključna za opismenjavanje i razvoj mladog čovjeka. Suočeno s današnjim izazovima i brzim promjenama koje napredak civilizacije nosi, obrazovanje treba nuditi i razvijati potrebna znanja i vještine kod učenika za uspješno snalaženje u suvremenom svijetu.
Pogledamo li statistike najbrže rastućih radnih mjesta u samom vrhu nalaze se stručnjaci za održivi razvoj (1). Stoga ne čudi da je jedan od aktualnih obrazovnih trendova upravo promicanje ekološke svijesti i aktivno djelovanje za održivi razvoj. Europska Unija je 2018. svojom Strategijom za bioekonomiju uspostavila smjer prema kružnoj bioekonomiji. Ova strategija predviđa otvaranje 1 milijuna novih radnih mjesta do 2030. pokazujući značajan potencijal bioekonomije za poticanje gospodarskog rasta i održivosti. U skladu s tim izdane su i preporuke za promicanje obrazovanja, osposobljavanja i vještina važnih za bioekonomiju (2).

No, što je bioekonomija i kako se taj koncept može implementirati u nastavi?

Bioekonomija je ekonomski sustav koji koristi biomasu – obnovljive biološke resurse, poput biljaka, životinja i mikroorganizama – za proizvodnju dobara, energije i usluga. To je alternativa proizvodnim procesima koji se temelje na fosilnim gorivima jer se uglavnom fokusira na zamjenu fosilnih goriva u izgaranju i proizvodnju materijala s obnovljivom biomasom (3).
Bioekonomski princip zahvaća razne djelatnosti – od poljoprivrede, ribarstva, stočarstva, prijevoza, proizvodnje i potrošnje energije do izrade kozmetike, tkanine i raznih dobara.

Budući sam je sam koncept bioekonomije interdisciplinaran, najbolji način za poučavanje tih principa i procesa upravo je kroskurikularni pristup. Jedan takav scenarij poučavanja, napravljen u sklopu online tečaja Bioeconomy for Educators: Cultivating a Sustainable Future, namijenjen je integriranoj nastavi biologije, kemije i fizike. Scenarij se nalazi na sljedećoj poveznici: Scientix-GenB-MOOC-LS-BO.pdf

 Autor: Bojana Oreb

Izvori:

(1)LinkedIn Jobs on the Rise 2024: The roles that are growing in demand across Europe, 2024, https://www.linkedin.com/pulse/linkedin-jobs-rise-2024-roles-growing-demand-across-f7w8c

(2) European Commission: Directorate-General for Research and Innovation, Graaf, I., Papadimitriou, A., Peijl, S., Cuartas-Acosta, A. et al., Promoting education, training and skills across the bioeconomy – Policy brief, Publications Office of the European Union, 2022, https://data.europa.eu/doi/10.2777/026558

(3) GenB project: Bioeconomy for Educators: Cultivating a Sustainable Future MOOC! 2024, https://apps.europeanschoolnetacademy.eu/learning/course/course-v1:GenB+Bieconomy4Educators+2024/

ZADNJE VIJESTI

Večer matematke

5.12.2024. smo u našoj školi proveli projekt Hrvatskog matematičkog društva”Večer matematike”. Interaktivne radionice koje potiču izgradnju pozitivnog stava učenika prema matematici održali su učenici: 1.a, 1.b, 1.c, 1.d, 1.e, 1.f, 2.a, 2.b, 2.d, 2.f, 3.b, 4.a i 4.cf razreda pod mentorstvom profesorica Ines Stojanović, Marine Stojanović, Tee Vlaše i Lorane Antunac.
Više

Smotra Sveučilišta u Splitu

U ponedjeljak su naši maturanti posjetili Smotru Sveučilišta u Splitu i saznali sve o upisima, studijima i studiranju u Splitu. Imali su prilike okusiti ručak u studentskoj menzi – restoranu Kampus kao i prošetati po predivnom i sunčanom Splitu. Tko želi, može u periodu 3.- 6. 12. posjetiti pojedinačna predstavljanja studijskih programa.
Više

Nagrada za istaknuti doprinos popularizaciji fizike

Na skupštini Fizikalno društvo – Split , naš nastavnik fizike Tomislav Donđivić, dobio je nagradu za istaknuti doprinos popularizaciji fizike: -objavljivanjem na društvenim mrežama(Instagram, Linked-In, znanstveni web portal Čuda Prirode (cudaprirode.com), 2010. – 2019.)-održavanjem brojnih STEM radionica-mentoriranjem učenika na državnim natjecanjima iz astronomije i fizike-sudjelovanjem u stručnim prosudbenim povjerenstvima za provođenje županijskih natjecanja.Iskrene čestitke nastavniku!
Više