Od 28. veljače do 30. svibnja provodio se pilot tečaj na platformi https://academy.europa.eu/ u kojem je sudjelovalo 50-ak učitelja i nastavnika iz Europe. Cilj tečaja bio je informirati učitelje o akcijskom istraživanju te ih osposobiti za provođenje takve vrste istraživanja u svom radu.
Akcijsko istraživanje je vrsta istraživanja koja učiteljima i nastavnicima pomaže unaprijediti vlastitu praksu. Za razliku od tradicionalnog istraživanja, ovakvu vrstu istraživanja provode sami nastavnici, u svojem razredu, najčešće uz pomoć kritičkih prijatelja, istražujući efikasne načine rješavanja konkretnog problema s kojim se susreću u radu. Problem može biti disciplina u nekom razredu, mogu biti slabiji rezultati učenika, nedostatak učeničke motivacije za učenjem i sl.
Tako se tijekom mjesec dana, od 15. ožujka do 15. travnja 2022. provelo akcijsko istraživanje u nastavi fizike u 2. f razredu kako bi se ispitao utjecaj primjene igrifikacije na povećanje učeničke motivacije za sudjelovanjem u aktivnostima na nastavi te na poboljšanje vještina rješavanja problema. Rezultati su nedvosmisleno pokazali da se motivacija i učenička aktivnost povećava korištenjem elemenata igrifikacije, no utjecaj na poboljšanje rješavanja problema nije ostvaren.
Detaljan opis aktivnosti, način prikupljanja podataka te dobivene rezultate možete pročitati u prilogu. Izvještaj je napisan na engleskom jeziku.
Autor: Bojana Oreb, prof.